Välkommen till LF kundservice

LF Älvsborg

Hur kan vi hjälpa dig?  Välj ärende nedan

Här hittar du alla sätt att kontakta oss, självservice och svar på vanliga frågor – allt för att du så enkelt som möjligt ska kunna få hjälp med ditt ärende.

Aktuellt

Ny adress för vårt kontor i Trollhättan från och med den 24 mars!

Från och med den 24 mars finns vårt kontor i Trollhättan i nya lokaler på Innovatum District.

På vårt nya kontor får du hjälp med försäkringar, pension, sparande och bankärenden, precis som vanligt. Du kan boka tid för rådgivning eller komma förbi på ett obokat besök.

Det här behöver du veta:

  • Ny adress: Gunnar W Anderssons passage 25
  • Öppettider: Måndag-fredag, obokade besök 10.00-15.00, bokade möten 9.00-17.00

Om det är bråttom!

Spärra ditt kort

Du kan spärra betal- och kreditkort i appen, på Mina sidor, eller ringa.

För utlandet

Vi svarar dygnet runt

Spärra BankID

Du kan spärra BankID i vår app, på Mina sidor, eller ringa.

För utlandet

Vi svarar alla dagar 8–22

Skadejour vid akuta händelser

För ärenden som inte kan vänta, till exempel en allvarligare olycka.

Ring för hjälp dygnet runt

Sjuk eller skadad utomlands

SOS International hjälper dig om något inträffar under resan.

Ring för hjälp dygnet runt

Bilbärgning

Ditt fordon kan bärgas om det skadats eller råkat ut för annat driftstopp.

Ring för hjälp dygnet runt

Övriga ärenden

För att prata om övriga ärenden, ring via växeln så hjälper vi dig rätt!

Just nu undrar många

Till alla vanliga frågor och svar

Våra kontor

    Om vi inte är överens

    Om du är missnöjd med ett beslut eller hanteringen av ett ärende som rör våra produkter eller tjänster för försäkring och bank så kan du vända dig till oss.

    Läs mer

    Bra att känna till