Trygghetspaketet - vårt uppkopplade hemlarm

Ditt hem ska vara den tryggaste platsen för dig och din familj. Med vårt Trygghetspaket som är ett uppkopplat hemlarm hjälper vi dig upptäcka brand, vattenläckage och inbrott i tid.

Hemlarm för din trygghet

Med Trygghetspaketet får du ett hemlarm uppkopplat till Länsförsäkringars larmcentral, samt fria väktarutryckningar. Du kan enkelt styra och övervaka ditt larm via vår app. Dessutom får du hjälp dygnet runt från Länsförsäkringar Östgötas skadejour vid akuta ärenden.

Du kan också få upp till 35 % rabatt på din hemförsäkring hos Länsförsäkringar Östgöta när du skaffar Trygghetspaketet, samt andra fina förmåner hos Länsförsäkringar Östgöta. 

Priset för Trygghetspaketet - vårt uppkopplade hemlarm.

  • Startpaket inklusive installation från 495 kronor* (värde ca 12 000 kr)
  • 289 kronor i månaden  

*Gäller om du är hemförsäkringskund hos Länsförsäkringar Östgöta.

Trygghetspaketet, vårt uppkopplade hemlarm - tillhandahålls av Länsförsäkringar Östgötas dotterbolag LF Trygghetstjänster AB.

Tryck på bilden för att läsa mer om produkterna i startpaketet

Styr ditt larm direkt i mobilen

Med vår app LFLarm kan du styra ditt larm och alla dina enheter från en och samma app.Ta emot real-tids notifieringar när du larmar på och larmar av med appen. Få direkt notifiering när det går ett larm eller när en familjemedlem kommer hem.

appstore_200.jpg

google_200.jpg

Skräddarsytt hemlarm efter dina behov och önskemål!

Vårt startpaket är en bra grund till ditt boende, det passar både villa, fritidshus och lägenhet. Du kan bygga på ditt startpaket med fler produkter för att passa ditt hems unika behov. Vårt larm har även stöd för Yale Doorman som dörrlås. 

Tillsammans med våra erfarna säljare går vi igenom dina specifika behov och skapar en anpassad lösning som passar just dig. 

Se vårt fullständiga produktutbud

 

  1. Uppkopplat hemlarm mot larmcentral

    Uppkopplat mot Länsförsäkringars egen larmcentral dygnet runt.

  2. Fria väktarutryckningar dygnet runt

    Vi arbetar tillsammans med ledande väktarfirmor.

  3. Trygghet när du inte är hemma

    Våra certifierade larmoperatörer kontaktar dig när larmet går för att undvika en eventuell skada.

  1. Automatiskt skadeärende vid skarpt larm

    Det upprättas ett skadeärende direkt när en skada upptäckts av vårt hemlarm.

  2. Hjälp dygnet runt

    Med ett uppkopplat hemlarm och fria väktaruttryckningar, samt Länsförsäkringar Östgötas skadejour vid akuta ärenden finns vi där för dig dygnet runt!

  3. Upp till 35 % rabatt på hemförsäkringen

    Länsförsäkringar Östgöta erbjuder fina förmåner inom bank och försäkring. Läs mer under övriga förmåner.

Övriga förmåner Trygghetspaketet

Försäkringserbjudande från Länsförsäkringar Östgöta
  • Upp till 35 % rabatt på hemförsäkring

    • Upp till 35 % rabatt på hemförsäkring om du är Förmånskund 15 %, och tecknar Trygghetspaketet*.
    • Upp till 30 % rabatt på hemförsäkring om du är Förmånskund 10 %, och tecknar Trygghetspaketet*.
    • Upp till 25 % rabatt på hemförsäkring om du är Förmånskund 5 %, och tecknar Trygghetspaketet*

  • 0 kr i grundsjälvrisk (1200 kr) 

    Om du drabbas av en ersättningsbar skada orsakad av brand, vattenläckage eller inbrott som hade kunnat förhindras eller begränsas av Trygghetspaketet, får du en självriskreducering baserad på grundsjälvrisken.


      
Bankerbjudande från Länsförsäkringar Östgöta
  • Räntefritt renoveringslån
    I ett år upp till 100 000 kr vid en skada om du är bankkund
Är du inte redan bankkund hos oss?
  • Få räntefritt bolån första månaden när du blir ny bankkund**
  • Bekväma vardagen gratis första året 
    Kostnadsfritt privatkonto, bankkort, mobilapp, betaltjänst, Swish, BankID i Länsförsäkringar Bank när du blir ny bankkund (värde 300 kr).

 

 

* Rabatten på hemförsäkringen gäller när du tecknar Trygghetspaketet, som ger 10 % i larmrabatt så länge du innehar Trygghetspaketet samt 10 % i extra larmrabatt under första året. 

** Erbjudandet är inte bindande och sedvanlig kreditprövning görs. Gäller på bolån upp till 85% av marknadsvärdet för dig som flyttar ditt bolån och blir vardagsekonomikund hos Länsförsäkringar Östgöta. Kan inte kombineras med andra erbjudanden.

 

 

Teknikskifte

Dags att se över ditt uppkopplade hemlarm om du har 2G eller 3G-nät

När Sverige nu byter från 2G och 3G till modernare teknologier är det ett perfekt tillfälle att uppgradera ditt hemlarm till Trygghetspaketet. När du väljer Trygghetspaketet får du ett larm som är kompatibelt med de senaste nätverken, och som är anpassat till framtidens behov. Vår larmlösning erbjuder avancerad teknik som håller dig och ditt hem skyddat dygnet runt, samtidigt som du kan njuta av enkelhet och bekvämlighet genom smarta hem-integrationer. Byt till Trygghetspaketet idag och säkerställ att ditt hem är skyddat imorgon.

Läs mer om skiftet här

Frågor och svar

Vid byte av leverantör ingår upp till 3 kostnadsfria månader för att täcka in uppsägningstid hos din nuvarande leverantör.

Villkor för uppsägning av befintligt larm kan skilja sig beroende på leverantör och avtal. Det är alltid du som kund som har ansvar att säga upp ditt nuvarande avtal. Kontakta oss så hjälper vi dig för att göra det så smidigt som möjligt!

 

Trygghetspaketet riktar sig till dig som är hemförsäkringskund i Länsförsäkringar Östgöta, eller som väljer att bli kund hos oss. Det passar både dig som bor i villa, flerfamiljshus eller fritidshus. För att installera Trygghetspaketet krävs internetanslutning.

LF Trygghetstjänster AB ägs av Länsförsäkringar Östgöta och Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän, och har funnits sedan 2022 i Göteborg och Bohuslän samt sedan 2024 i Östergötland.

Din faktura kommer från Kivra, e-faktura eller via e-post.
Vi använder inte autogiro som betalningsalternativ.

Larmet går när någon larmprodukt aktiveras, till exempel när brandvarnaren registrerar rök, när en larmad dörr öppnas eller när någon passerar en larmad rörelsedetektor.

Larmet programmeras oftast för passage, det vill säga att du ska kunna aktivera larmet men sedan gå in/ut genom dörren, innan larmet larmar. Hur detta ska ske och vilka produkter som ska vara fördröjda anpassas efter din bostad av installatören på plats.

När larmet går sker flera saker samtidigt:

  • Du hör att larmet går (om du är hemma).
  • Larmcentralen får in larmet.
  • Om du använder larm-appen får du en notis via denna.

Du har lämnat in en kontaktlista till oss som blir den ringlista vi följer. När larmet går ringer vi till person ett på listan. Svarar inte denne ringer vi person två och så vidare. Får vi inte tag på någon i listan så sänder vi ut en väktare till bostaden.

Om du råkat aktivera larmet av misstag kan du enkelt avlarma och då får larmpersonalen även denna information. I de flesta fall hinner larmpersonalen ringa upp dig annars se punkten ”Vad är behörig avlarmning”.

När du svarar behöver du kunna verifiera att du är du. Du verifierar vem du är med hjälp av en personlig kod, koderna är personliga. Vi stämmer av med dig för att säkerställa att du mår bra. Du kan i samtalet med oss begära att få ut en väktare, till exempel om du inte är hemma eller i de fall du faktiskt behöver hjälp.

Så snabbt som det är möjligt! Om ditt larm går till utryckning av väktare så får väktaren informationen omedelbart. Men hur lång tid det tar därefter skiftar beroende på många variabler; ort, tid på dygnet och året, väderlek, belastning och så vidare.

Är det bråttom och akut – ring 112.

Du har fria väktarutryckningar för din trygghet. I samband med installationen överlämnar du en nyckel till Installatören. Vi säkerställer att nyckeln förvaras säkert hos vaktbolaget. Vid en utryckning kommer väktaren hem till dig för att återställa din trygghet. Vid behov använder de nyckeln för inre kontroll av din bostad.

Har du av misstag utlöst larmet och en väktare är på väg, kan du återkalla väktaren genom att ringa till oss.

Om ditt larm aktiveras och sedan avaktiveras med kod eller larmbricka, registreras det som en behörig avlarmning. Du får då ett sms från Larmcentralen. Om du misstänker att något inte stämmer, kontakta oss omedelbart på 020-211 900. Har du frågor? Kontakta vår kundservice så hjälper vi dig gärna! 

Överfallslarm är ett nödlarm som du kan använda vid en nödsituation. Du kan utlösa det från manöverpanelen eller med fjärrkontrollen. Larmet kommer att motringas och vi begär en personkod från den som svarar på plats. Använd endast detta om du behöver hjälp och inte kan kontakta 112 själv.

Alla batteridrivna tillbehör utför regelbundet test av batteristatus. När batterikapaciteten börjar ta slut, indikeras detta på manöverpanelens varningssymbol. När en indikation om lågt batteri visas, bör dessa bytas snarast.
Du kan beställa nya batterier genom att kontakta oss på 010-498 57 57

  1. Att öppna en larmdetektor utlöser sabotagelarm. Kontakta därför larmcentralen på telefonnummer 020–211 900 innan batteribyte sker.
  2. Öppna detektorn eller manöverpanelens kapsling. Se beskrivning nedan.
  3. Ta ur detektorns batterier.
  4. Vänta minst 10 sekunder innan nya batterier installeras. Var noga med att använda batteri av god kvalitet och rätt typ.
  5. Stäng detektorns kapsling och testa dess funktion. Rörelsedetektorer testas genom att man rör sig framför denna inom 10 minuter efter man stängt kapslingen. Detta indikeras med rött ljus på detektorn. Magnetkontakter testas genom att öppna dörren, detta indikeras med rött ljus på detektorn.

Läs mer om vad som gäller för just din enhet här

Nej, vi samarbetar med auktoriserade väktarbolag som utgår nära dig. På många orter samarbetar vi dessutom med fler än ett väktarbolag, vilket förbättrar servicen. Alla väktare är utbildade enligt Länsstyrelsens och Rikspolisstyrelsens utfärdade regler och föreskrifter och är auktoriserade av Länsstyrelsen.

Centralapparaten har ett backup-batteri som ska kunna driva larmet i upp till 24 timmar. Det sitter även en LTE-modul (4G) med ett SIM-kort i centralapparaten, om bredbandet gå ner så går den över och sänder via GPRS. Har du inget strömavbrott hemma bör strömtillförseln till din centralapparat kontrolleras.

Mer information

Offert och kontakt

Ansvarig för personuppgiftsbehandling är LF Trygghetstjänster AB