Välkommen till LF kundservice

LF Bergslagen

Hur kan vi hjälpa dig?  Välj ärende nedan

Här hittar du alla sätt att kontakta oss, självservice och svar på vanliga frågor – allt för att du så enkelt som möjligt ska kunna få hjälp med ditt ärende.

Aktuellt

200 miljoner till våra kunder

2023 var ett bra år. Du som är försäkringskund har bidragit genom att vara rädd om dina saker och därför har många skador kunnat undvikas och våra kostnader blivit lägre än vad vi räknat med. Därför kan vi dela ut återbäring på 200 miljoner kronor i år!

Mer om återbäringen

Nya förmåner för dig som Guldkund

Vi har lyssnat på er kunder och nu uppdaterat vårt guldkundspaket. Förutom 20 % på hushållets privata försäkringar får du en rad rabatter och förmåner.

Ta del av de nya förmånerna och läs mer här

Om det är bråttom!

Spärra ditt kort

Du kan spärra betal- och kreditkort i appen, på Mina sidor, eller ringa.

För utlandet

Vi svarar dygnet runt

Spärra BankID

Du kan spärra BankID i vår app, på Mina sidor, eller ringa.

För utlandet

Vi svarar alla dagar 8–22

Skadejour vid akuta händelser

För ärenden som inte kan vänta, till exempel en allvarligare olycka.

Ring för hjälp dygnet runt

Sjuk eller skadad utomlands

SOS International hjälper dig om något inträffar under resan.

Ring för hjälp dygnet runt

Bilbärgning

Ditt fordon kan bärgas om det skadats eller råkat ut för annat driftstopp.

Ring för hjälp dygnet runt

Just nu undrar många

Till alla vanliga frågor och svar

Våra lokala kontor

    Om vi inte är överens

    Om du är missnöjd med ett beslut eller hanteringen av ett ärende som rör våra produkter eller tjänster för försäkring och bank så kan du vända dig till oss.

    Läs mer

    Bra att känna till