Det är vi som är Skadeservice

Vi på LF Blekinge har länets lokalaste skadeservice.

Det är tack vare våra handläggare. De bor i Blekinge, förmodligen i din närhet. Alla känner till de lokala förutsättningarna och kan sätta sig in i din situation. De delar med sig av värdefull kunskap och ger dig tydliga besked. Och bäst av allt... de är alltid snabbt på plats hos dig om något skulle hända. 

Det är några av anledningarna till att vi har de mest nöjda försäkringskunderna i Blekinge. Välkommen till din skadeservice!

På besök hos Skadeservice

Över 15 000 skadeärenden om året, Blekinges mest nöjda privatkunder och utmaningen att ständigt följa med i utvecklingen. Låt oss titta in på Skadeservice hos LF Blekinge.

Det är tidig morgon och på LF Blekinges huvudkontor i Karlshamn möts vi av Mats Svensson, Affärsområdeschef Skador, som visar oss runt. 

mats_anna_kampanj.jpg

På bilden: Mats Svensson (Affärsområdeschef skador) och Anna Ingemansson (Chef egendomsskador)

Icons/70px/Quotation-mark-70
Vi sitter här och i Karlskrona, berättar han. Att ha bara någon halvtimmes färdväg om vi behöver åka ut till en kund är vi i princip ensamma om i Blekinge. Närheten är allt, med det handlar inte bara om geografi.

Vi har inga långa telefonköer, du kan snabbt träffa våra skadereglerare och vi finns i de digitala kanalerna. Vi prioriterar kundmötet högt och försöker vara snabba och tydliga. Totalt är vi omkring 20 personer som hander 15000 ärenden om året. 

Vi fortsätter förbi Anna-Carin Zielinski, skadereglerare privatkunder, som går igenom e-post och internetanmälningar som kommit in sedan igår. 

DSC_0138_730x625.jpg

Icons/70px/Quotation-mark-70
Jag brukar göra det innan telefonerna börjar ringa, skrattar hon. En arbetsdag är aldrig den andra lik. Det skiftar mellan snabbt handlagda skador till större skador som kräver med utredning.

Snabba lösningar

Glenn Hermansson är på väg mot transportföretaget Bilfrakt KNS för att gå igenom en skada på en av firmans lastbilar.

Glenn_kampanj.jpg

Glenn jobbar som motortekniker och åker ofta ut till olycksplatserna. Därefter jobbar vi för att allt ska lösa sig snabbt för kunden, antingen reparerar vi fordonen eller så blir det kontantersättning. 

Vi är nöjda med hur avdelningen Skadeservice som det ser ut idag, men vi får inte luta oss tillbaka, säger Mats Svensson.

Mats fortsätter - Det våra kunder är nöjda med idag räcker inte imorgon, konstaterar han. Därför måste vi ständigt lyfta blicken. Utmaningarna i framtiden är främst digitalisering, urbanisering, klimatförändringar och delningsekonomi. Att vi är kundägda gör vårt jobb enklare. Vi har inga aktieägare som kräver avkastning. De inbetalda premierna förvaltas så att de kommer kunderna till nytta. 

Möt några av våra medarbetare

anna_peter_paul_kampanj.jpg

Anna, Peter och Paul.

Glenn_Leif_kampanj.jpg

Glenn och Leif.

hans_jessica_hakan_johnny_kampanj.jpg

Hans, Jessica, Håkan och Johnny.

jens_andreas_kampanj.jpg

Jens och Andreas.

 

 

Nära havet, fotbollen och kunderna

adam_kampanj.jpg

Adam är en av våra handläggare på Skadeservice. Här passar vi på att ställa några frågor till honom.

Vem är du?

- Jag är 29 år och kommer ursprungligen från Asarum, men bor numera med min sambo på Pengaberget som är ett lugnt bostadsområde nära havet. Det är också nära till kontoret i Karlshamn där jag jobbar.

Beskriv ditt arbete på Skadeservice.

- Jag pluggade ekonomi i Kristianstad och sökte sommarjobb. Fick chansen hos LF Blekinge som jag tyckte var ett välskött och seriöst bolag. Det kändes bra, så jag har stannat kvar. Här handlägger jag många olika skadeärenden. Vanligast är nog tappade mobiltelefoner, men det blir även en del inbrott och saker som hänt under semesterresor. Det kan vara både sjukdom, stölder och skador. Jag upplever att kunderna är nöjda med oss. Det är alltid kul att kunna hjälpa dem.

Hur är det med fotbollsintresset?

- Jag började spela i Asarums IF när jag var fem år gammal och har i princip hållit på sedan dess. Idag spelar jag i Märserums IF. Det är inte elitsatsning för min del, med ett kul sätt att hålla igång och en god kamratskap i laget. 

När det som inte fick hända hände...

Resan blev inte som planerat

Tur i oturen


LF Blekinge