Utmärkelser
Vi har fått pris att vi är branschbäst på hållbarhet och vår företagsförsäkring. Läs om våra utmärkelser.
2024: Vi behåller silvermedaljen bland bankkunder
I Svenskt Kvalitetsindex mätning för 2024 av kundnöjdhet inom bankbranschen behåller vi vår andra plats bland privatkunderna. Vi är stolta och glada att vi fortsatt har kundernas förtroende. Kundnöjdhet är en färskvara och vi fortsätter att utveckla våra produkter och tjänser för att förenkla vardagen för våra kunder.
Läs mer om mätningen hos Svenskt Kvalitetsindex
2024: Hållbarhetsmätning av Svenskt Kvalitetsindex
Svenskt Kvalitetsindex (SKI) har frågat svenska bankkunder hur de upplever sin banks hållbarhetsarbete. Länsförsäkringar ligger i topp på en andra plats. Det är glädjande att kunderna upplever att vi har ett bra hållbarhetsarbete och att vi tar ett tydligt samhällsansvar.
SKI:s hållbarhetsmätning bygger på utvärderingar om hur kunder upplever hur hållbara deras banker är när det kommer till social, ekonomisk och miljömässig hållbarhet. Undersökningen kompletteras även med en analys av hur upplevd hållbarhet påverkar kundnöjdhet och lojalitet.
Läs mer om hållbarhetsmätningen hos Svenskt Kvalitetsindex
2023: Sveriges nöjdaste privatlånskunder och näst nöjdaste bolånekunder
Svenskt Kvalitetsindex (SKI) har gjort mätningar om kundupplevelser inom lån. Vi är glada och stolta över att Länsförsäkringar hamnar i topp för privatlån. Dessutom tar vi en silverplats på bolån. Vi ser det här som ett resultat av vårt långsiktiga arbete att sätta kundens behov i fokus, ge bra service och erbjuda trygga lån. SKI:s undersökning visar att frågor som rör image och förtroende blir ännu viktigare för kunder under oroliga tider.
Läs mer om mätningen hos Svenskt Kvalitetsindex
2023: Branschbäst inom Företagsförsäkring
SKI-mätningen visar att Länsförsäkringar har Sveriges nöjdaste kunder inom sakförsäkring på företagsmarknaden då vi hamnar på en första plats i mätningen.
– Det är glädjande att vi har marknadens nöjdaste kunder på företagssidan. Kunderna uppskattar framför allt vår service och image, att vi är proaktiva, enkla och att vi månar om våra kunder, säger Beatrice Kämpe Nikolausson, vd Länsförsäkring Kronoberg.