Bra att veta innan du söker

Titta igenom nedanstående punkter innan du lämnar in din ansökan. Då får du veta vem som kan ansöka och vad som måste uppfyllas för att en ansökan ska kunna beviljas.

Föreningar, eldsjälar eller organisationer som på olika sätt gör insatser som främjar utveckling och trygghet här i Gästrikland och Hälsingland. Du ska vara skriven i Gävleborgs län eller att din verksamhet har sitt säte i Gävleborgs län. Maxbeloppet att söka är 200 000 kronor per år.
 

Observera att stiftelser och organisationer, som i sin tur delar ut medel, har inte möjlighet att få stöd ur LF Samhällsfond. Detta gäller även vinstdrivande verksamheter.

För att vi ska kunna stödja din verksamhet genom vår fond behöver den vara inriktad mot någon eller några av nedanstående kriterier:

  • ha inriktning mot barn och ungdomar
  • bidra till ökad trygghet i Gävleborgs län för barn och unga
  • gagna tillväxten hållbart och över tid
  • vara integrationsstödjande
  • gagna vår miljö och natur hållbart och över tid
  • Ansökningar tas emot löpande och förbereds till utdelningskommittén för LF Samhällsfond som sammanträder kvartalsvis.
  • Beviljade ansökningar, liksom eventuella avslag, meddelas efter varje sammanträde.
  • Beviljade projekt/aktiviteter kommer vi att följa aktivt och de kommer även att fungera som inspiration till andra sökande genom presentation på vår webbplats.

Kommittén för LF Samhällsfond träffas fyra gånger per år för att utse vilka ansökningar som ska beviljas medel ur fonden. Detta är sista ansökningsdatumet för respektive period.

2023

  1. Onsdag 1 mars (Ansökningsperiod passerad)
  2. Tisdag 9 maj (Ansökningsperiod passerad)
  3. Fredag 1 september (Ansökningsperiod passerad)
  4. Tisdag 7 november (Ansökningsperiod passerad)
2024
  1. Onsdag 28 februari
  2. Tisdag 7 maj
  3. Tisdag 27 augusti
  4. Tisdag 5 november

De uppgifter vi efterfrågar i vårt digitala formulär är obligatoriska och nödvändiga för att vi ska kunna hantera din ansökan korrekt. Vi har tagit fram en checklista som vi hoppas ska göra att ni kan genomföra er ansökan smidigare och att ni på så sätt är bättre förberedda innan ni fyller i den digitala ansökan.

Observera! Denna checklista ersätter inte webbansökan utan är endast ett hjälpmedel för dig som du kan använda om du önskar.

Ladda hem checklistan

Ansok-direkt_200x40.jpg