Spärra kort

Misstänker du att du blivit av med kortet bör du spärra det, antingen permanent eller tillfälligt. Om du dessutom misstänker att någon stulit kortet ska du även anmäla det till polisen.

Kvinna sitter med telefon i handen och ska  ringa och spärra sitt kort.

Om du har blivit av med ditt kort kan du kan ringa Spärrservice dygnet runt, oavsett om du är utomlands eller i Sverige.

Inom Sverige: 08-588 400 11

Utomlands: +46 8 588 400 11

Spärra kortet tillfälligt i appen eller på Mina sidor

Om du spärrar ditt kort själv i mobilappen eller på Mina sidor kan kortet inte användas men det är fortfarande giltigt. Du kan när som helst ta bort den tillfälliga spärren.

Öppna och stäng ditt kort med regionsspärr

Du vet väl att du kan öppna och stänga ditt kort för olika länder och för internethandel?

Läs om regionspärr

Beställa nytt kort

Om ditt kort är trasigt beställer du enkelt ett nytt kort i appen.

Så här beställer du ett nytt kort 

Utöka med spärrtjänst till specialpris

I samarbete med Svenska Stöldskyddsföreningen erbjuder vi en spärrtjänst. Med ett enda samtal skyddar du borttappade eller stulna bankkort, körkort, mobiltelefoner och andra värdeföremål, dygnet runt. Du får hjälp med anmälan till polis och försäkringsbolag.

Spärrtjänst via Svenska Stöldskyddsföreningen

Har du förvarat kortet på ett tryggt ställe och spärrat det vid förlusten, är du inte skyldig att betala om någon obehörig använder kortet.