- En mandatperiod i fullmäktige är tre år. Under den tiden förväntas att du har tid och engagemang för de träffar och frågor som är aktuella och att du tar del av den information som du får.
- Som kundfullmäktige får du tillgång till ett stort nätverk genom andra representanter från hela länet som ger dig möjlighet att byta erfarenheter och diskutera olika frågor.
- Några gånger varje år träffas ledamöterna, antingen genom fysiska möten eller digitala, dagtid eller kvällstid. Du får då möjlighet att tillföra bolaget synpunkter och bidrar med din kompetens och erfarenhet vilket är viktigt för bolagets fortsatta utveckling.
- På den årliga bolagsstämman utgör du som kundfullmäktige bolagets högsta beslutande organ. Då beslutas om bolagets styrelse, ordförande och valberedning, om bolagets vinst eller förlust, samt beviljar styrelse och vd ansvarsfrihet. Ibland kan även övergripande riktlinjer för bolagets verksamhet beslutas.
- I uppdraget ingår självklart en ersättning när du deltar i fullmäktigeträffar eller om du någon gång representerar bolaget i samband med en aktivitet eller ett event.
Bolagsordningen:
Till instruktionen för Bolagsordningen för Länsförsäkringar Kalmar län