Länsförsäkring Kronoberg har Sveriges bästa kundservice
Brilliant Awards – Customer Experience är en årlig utmärkelse för de organisationer som lyckats skapa exceptionella kundupplevelser. Vid årets utdelning försvarar Länsförsäkring Kronoberg titeln inom kategorin Försäkring och kammar i år också hem första plats i kategorin Bank.

– Som ett lokalt och kundägt bolag sätter vi alltid kunden främst och arbetar ständigt för att skapa kundunika upplevelser. Vi är enormt stolta över att vi har blivit utsedda till det bästa företaget på kundservice inom både bank respektive försäkringsbranschen, säger Beatrice Kämpe Nikolausson, vd Länsförsäkring Kronoberg.
Utmärkelsen tilldelas de organisationer som har högst engagemang i kundservice och flest lojala kunder. Insamling av data för Brilliant Awards – Customer Experience 2025 påbörjades 1 januari 2024 och samlades in under hela året.
Då underlaget baseras till 100 % på data från kundundersökningar är det kundernas uppfattningar, och inte subjektiva bedömningar, som styr vem som kammar hem den prestigefyllda utmärkelsen.
– Jag vill tacka alla fantastiska medarbetare på Länsförsäkring Kronoberg som gör detta möjligt varje dag, avslutar Beatrice.