Vi finns lokalt för våra kunder!
Johan, som är affärsområdeschef för bank på Länsförsäkring Kronoberg, tvekar inte över vad som är nyckeln till framgång - och en del av bankens unikitet.
- Vi har beslutskraft lokalt. Det innebär att vi inte behöver gå omvägen via Stockholm utan har korta beslutsvägar och lättare att lyssna av marknaden och våra kunder.
Angelica Prvulovic, som är affärsutvecklare på banken, håller med:
- Att vi är nära kunderna är naturligt eftersom vi ägs av våra kunder, som bor här. Det hänger ihop.
Länsförsäkring Kronoberg har kontor i Växjö, Alvesta, Ljungby, Tingsryd samt i Älmhult där vi i mars flyttade in i nya fräscha lokaler på Norra Esplanaden. Även kontoren i Alvesta och Tingsryd är nya.
- Vi fattar beslut för kundens bästa. Vår etablering i Alvesta på Centralplan 1 är ett exempel på det. Där finns nu fullservice med både bank, pension, försäkring och fastighetsförmedling, precis som på alla våra kontor. Kundernas efterfrågan var utgångspunkten för vårt beslut.
Just satsningen på att modernisera har varit en tydlig strategi för Länsförsäkring Kronoberg. Johan framhåller att man vill erbjuda ”vardagsrumskänsla” i en trygg miljö.
- Vi har eftersträvat en flexibel arbetsmiljö som både fungerar för kundbesök och event. Arbetssättet har ändrats med både fysiska och digitala möten. Det är viktigt med en miljö som upplevs öppen utan barriärer. De klassiska diskarna är borta, här kliver du in och blir bjuden på en kaffe. Beroende på ärende kan man själv utföra eller få hjälp vid kunddatorer alternativt träffa sin personliga bankrådgivare.
Det finns många vägar in till ett möte med banken. Mail, kontaktformulär eller med en bolåneansökan. Och via appen och internetbanken har man säker kommunikation kring bankärenden. Lägg där till att kontoren har generösa öppettider för både bokade och spontana möten.
- Om man ringer till oss på dagtid kommer man alltid fram till en lokal medarbetare i Kronoberg. Vi särskiljer oss genom att erbjuda en väldigt hög tillgänglighet, något vi kan se på mätningar som visar kundnöjdheten, säger Johan.
På frågan om viktiga styrkor lyfter de båda kollegorna fram helheten med tjänster inom både bank, pension, försäkring och fastighetsförmedling – och tillhörarande service som exempelvis juridisk kompetens. Allt under samma tak.
- Varannan person i länet är kund i Länsförsäkring Kronoberg så vi vill såklart erbjuda våra banktjänster även till försäkringskunderna. Vi har produkter som ger trygghet för alla livets skeden, exempelvis när man planerar sin pension eller får barn. Förutom att teckna en barnförsäkring vill man kanske spara pengar till sitt barn eller få hjälp med att bygga upp en buffert. Den nya livssituationen kan också innebära behov av ny bil eller större boende. Detta blir en viktig livshändelse där vi kan hjälpa till med alla våra tjänster, säger Angelica.
Bli helkund hos Länsförsäkring Kronoberg med både bank och försäkring! Som Guldkund får du 20 procent rabatt på dina privata försäkringar och ett kostnadsfritt kreditkort.
Köp eller sälj ditt hus med Länsförsäkringar Fastighetsförmedling. Du får 2 månaders räntefrihet på bolån, 25 procents rabatt på boendeförsäkring första året och 3 månader kostnadsfri BoKvar försäkring.
Namn: Johan Hördegård
Arbetar som: Affärsområdeschef bank
Bäst med jobbet: Alla möten med människor, kunder och medarbetare. Att driva utvecklingen framåt.
Gör helst på fritiden: Vindsurfar, är i naturen, umgås med vänner och familj.
Smultronställen i Kronoberg: Kronobergs slottsruin som ligger på en holme i Helgasjön.
Namn: Angelica Prvulovic
Arbetar som: Affärsutvecklare bank.
Bäst med jobbet: Att jobba för kundernas bästa.
Gör helst på fritiden: Umgås med familjen, fixa med projekt hemma och titta på fotboll.
Smultronställen i Kronoberg (personliga favoriter): Korrö med fin natur och god mat. Ett härligt utflyktsmål där man exempelvis kan paddla kanot.