Köpskydd
Med köpskyddet får du trygghet när du betalar med kort både i butik och på nätet även efter köpet. Om du råkar ut för leveransproblem, defekta varor eller liknande, kan du få pengarna tillbaka.
Vi hjälper dig när butiken inte tar sitt ansvar, men i första hand ska du alltid kontakta butiken eller företaget du har handlat hos. Oftast löser det sig på det sättet. Men om du inte får hjälp gör du en reklamation av ditt kortköp hos oss så snart du kan.
Köpskyddet gäller köp både i butik och på nätet
Köpskyddet gäller när du handlar med ditt fysiska kort eller med pay-tjänsterna. Det gäller i både i butiker och på nätet här hemma och utomlands.
Du kan reklamera varor och tjänster oavsett vilket värde det gäller.
Reklamera ditt köp
Gör din reklamation så fort som möjligt efter att ditt köp gått fel och efter att du varit i kontakt med butiken eller företaget där du handlat.
Kortbetalning är ett säkert sätt att betala, men det finns saker som är bra att vara medveten om.