Hälsodeklaration
För att kunna göra en bedömning av din försäkringsansökan behöver vi information om din hälsa.
Det är viktigt att du besvarar alla frågor fullständigt och korrekt. Om du lämnar oriktiga eller ofullständiga uppgifter kan försäkringen avslutas, din ersättning minska eller utebli när du eller dina anhöriga vill använda försäkringen. Det är bara med fullständiga och korrekta svar på frågorna som vi kan ge dig rätt försäkringsskydd till rätt pris. Om du har skrivit något som kan ha betydelse för försäkringens omfattning behöver vi eventuellt ytterligare information från din vårdgivare. I så fall kommer vi att skicka en fullmakt till dig som ger oss möjlighet att ta del av nödvändiga handlingar som krävs för att vi ska kunna göra vår hälsoprövning.
Fyll i och signera hälsodeklarationen med BankID
För att fylla i hälsodeklarationen behöver du ha ett BankID.
Bra att veta när du fyller i hälsodeklarationen
Om du har Mobilt BankID kan du göra din hälsodeklaration på valfri dator, surfplatta eller mobiltelefon. I annat fall behöver du göra hälsodeklarationen på den dator där du har ditt BankID installerat.
Sekretess
Av integritetsskäl bör du undvika att fylla i hälsofrågor på öppna nätverk som internetkaféer, flygplatser och liknande miljöer.
Länsförsäkringar är mycket noggranna och försiktiga med de uppgifter du i förtroende lämnar till oss om din hälsa. Allt vi får veta hanterar vi konfidentiellt.