Utmärkelser

Vi har fått flera utmärkelser från Svenskt Kvalitetsindex (SKI). Vi har Sveriges nöjdaste privatlånskunder. Bland bankkunder privat och inom bolån ligger vi på en silverplats. Vi är också i topp inom både företagsförsäkringar och hur kunder upplever bankens hållbarhetsarbete.

2024: Vi behåller silvermedaljen bland bankkunder

I Svenskt Kvalitetsindex mätning för 2024 av kundnöjdhet inom bankbranschen behåller vi vår andra plats bland privatkunderna. Vi är stolta och glada att vi fortsatt har kundernas förtroende. Kundnöjdhet är en färskvara och vi fortsätter att utveckla våra produkter och tjänser för att förenkla vardagen för våra kunder.

Mätningen hos Svenskt Kvalitetsindex

2024: Hållbarhetsmätning av Svenskt Kvalitetsindex

Svenskt Kvalitetsindex (SKI) har frågat svenska bankkunder hur de upplever sin banks hållbarhetsarbete. Länsförsäkringar ligger i topp på en andra plats. Det är glädjande att kunderna upplever att vi har ett bra hållbarhetsarbete och att vi tar ett tydligt samhällsansvar.

SKI:s hållbarhetsmätning bygger på utvärderingar om hur kunder upplever hur hållbara deras banker är när det kommer till social, ekonomisk och miljömässig hållbarhet. Undersökningen kompletteras även med en analys av hur upplevd hållbarhet påverkar kundnöjdhet och lojalitet.

Hållbarhetsmätningen hos Svenskt Kvalitetsindex

2024: Sveriges nöjdaste privatlånskunder och näst nöjdaste bolånekunder

Svenskt Kvalitetsindex (SKI) har gjort mätningar om kundupplevelser inom lån. Vi är glada och stolta över att Länsförsäkringar hamnar i topp för privatlån. Dessutom tar vi en silverplats på bolån. Vi ser det här som ett resultat av vårt långsiktiga arbete att sätta kundens behov i fokus, ge bra service och erbjuda trygga lån. SKI:s undersökning visar att frågor som rör image och förtroende blir ännu viktigare för kunder under oroliga tider.

Mätningen hos Svenskt Kvalitetsindex