Förändrade öppettider efter pandemin
Den 21 mars blir det återigen möjligt att göra ett spontant besök på kontoren i Mjölby och Motala. Kontoren har varit stängda för spontana besök under pandemin. Öppettiderna är delvis förändrade för att öka tillgängligheten i digitala kanaler och vår lokala telefonbank där de flesta kunderna vill ha hjälp.

Länsförsäkringar Östgöta har sex kontor på fem orter i länet: Linköping, Norrköping (två kontor), Mjölby, Motala och Kisa. Alla kunder är även i fortsättningen välkomna att besöka kontoren, men öppettiderna i Mjölby, Motala och Kisa blir mer anpassade till förbokade besök i kundtjänst. Kontoret i Ingelsta i Norrköping är sedan förra året ett rådgivningskontor.
- Vi ser att allt fler kunder väljer att göra sina ärenden hos oss digitalt, säger Filip Apelstav, bankchef. Det gäller såväl bankärenden som försäkringsärenden. Samtidigt ska vi vara tillgängliga för alla våra kunder och kommer även i fortsättningen att erbjuda besök på fem orter i länet.
De nya öppettiderna ger utrymme för att vidareutveckla digitala tjänster och produkter.
- Som lokalt kundägt bolag är det viktigt att vara lyhörda för hur våra kunder vill ha kontakt och hjälp. Genom de nya besökstiderna får vi möjlighet att förbättra och utveckla våra digitala tjänster. Att vara både digitala, lokala och nära är vårt fokus framåt.
Här är de nya öppettiderna
De nya öppettiderna gäller från och med 21 mars.
Motala, Präsgatan 2
- Måndag: öppet klockan 10.00-15.00
- Onsdag: bokade besök
- Torsdag: bokade besök
- Fredag: bokade besök
Mjölby, Kungsvägen 56
- Tisdag: öppet klockan 10.00-15.00
Kisa, Torggatan 1
- Torsdag: bokade besök
Norrköping, Hospitalsgatan 3:
- Måndag till fredag klockan 10.00-15.00
Linköping, Platensgatan 11:
- Måndag till fredag klockan 10.00-15.00