Tillgänglighet på Länsförsäkringar

Vi vill att alla ska kunna ta del av våra digitala tjänster, oavsett hur du använder dem och vilka förutsättningar du har. Om du till exempel har en funktionsnedsättning och upplever att våra tjänster blir otillgängliga för dig vill vi att du hör av dig.

Illustration av två kvinnor i sällskap med en äldre dam med käpp. En man på kryckor hälsar på den äldre kvinnan. Bredvid dem springer ett litet barn med en käpphäst mot en man i rullstol som för ett samtal med en man i keps.

För dig som använder tekniska hjälpmedel eller har en funktionsnedsättning

Mejla oss på tillganglighet@lansforsakringar.se och berätta om brister du upplever i appen eller på vår webbplats, så att vi kan se vad som går att göra åt dem.

Var uppmärksam på att denna adress är till för att rapportera tillgänglighetsproblem, och främst gäller dig som har någon av dessa funktionsnedsättningar:


  • Utan synförmåga
  • Nedsatt synförmåga
  • Nedsatt färgseende
  • Utan hörsel
  • Nedsatt hörsel
  • Kognitiv nedsättning
  • Nedsatt tal

Andra frågor, önskemål eller klagomål

Om du har frågor som inte direkt rör tillgängligheten i våra digitala tjänster, är du välkommen att vända dig till kundservice för hjälp.

Har du generella synpunkter på webbplatsen kan du använda funktionen Tyck till, som du hittar i sidfoten.