När vi har lyckats skapa ett positivt resultat utöver det som behöver återinvesteras för att utveckla vår verksamhet, kan vi ge återbäring till våra kunder – som också är våra ägare. Att våra kunder och ägare får återbäring är en del av hur det fungerar i vårt lokalt kundägda bolag. Återbäring är i praktiken en återbetalning av premien som man betalar för sina sakförsäkringar.
100 miljoner till våra kunder. I år IGEN!
Att ta hand om varandra och det vi bryr oss om är vi bra på här i Skaraborg. Så bra att vi kan dela ut 100 miljoner kronor i återbäring i år igen till våra kunder. För en av fördelarna med ett kundägt bolag är att våra kunder är med och delar på överskottet - de ä gôtt att dela.
De ä gôtt att dela
Beloppet som betalas ut är beroende av de sakförsäkringar som du hade hos oss under 2023. I mitten av augusti får du ditt återbäringsbesked. Återbäringen betalas ut i slutet av september. Har du inte registrerat ditt konto behöver du göra det innan den 8 september. Du som tidigare fått återbäring behöver inte göra det igen om du inte vill ändra kontonummer. In English
Svenskt kontonummer
Observera att du behöver ha ett svenskt kontonummer för att kunna registrera utbetalningen.
Så registrerar du ditt kontonummer via appen
-
Logga in i appen och tryck på Mer, i menyraden längst ner till höger.
-
Gå till Inställningar (ikonen ser ut som ett kugghjul).
-
Välj Konto för utbetalning och sedan Lägg till konto. Följ instruktionerna i appen.
Ladda ner appen
Registrera på Mina Sidor
Om du inte vill använda vår app kan du även registrera ditt kontonummer via Mina Sidor. Vi har tagit fram en enkel steg för steg-guide.
Hit går dina pengar
I filmen beskriver vi hur dina pengar fördelas inom bolaget och varför du ibland får pengar tillbaka.