Hjälp med att logga in
För att logga in behöver du ett BankID, en säkerhetsdosa eller ett Mobilt SäkerhetsID.
![Kvinna hjälper äldre dam att logga in på Mina Sidor via mobilen](/48f191/globalassets/aa-global/bilder/nya-bilder-2024/5786811-2800x1200px.jpg?w=730&h=380)
Har du inte det är du välkommen till något av våra kontor så hjälper vi dig. Kom ihåg din legitimation!
Ring telefonbanken: 0771-666 555
Mobilt BankID
Så funkar det.
-
Det här behöver du
För att skaffa ett BankID behöver du ett privatkonto, en säkerhetsdosa eller ett existerande BankID sedan tidigare.
-
QR-kod
När du använder Mobilt BankID för att logga in på en annan enhet än mobilen, behöver du verifiera dig med QR-kod.
-
Giltighetstid
Mobilt BankID är giltigt i tre år. Logga in med säkerhetsdosa eller existerande BankID för att beställa nytt Mobilt BankID.
-
Uppdaterad app
Appen för BankID måste vara uppdaterad för att det ska fungera.
BankID på den här datorn
Bra att veta.
-
BankID för datorn är giltigt i två år. Logga in med säkerhetsdosa eller med ett redan existerande BankID för att beställa ett nytt.
-
Programmet för BankID måste vara uppdaterat för att det ska fungera.
Säkerhetsdosa
Så funkar den.
-
Starta säkerhetsdosan och knappa in din pinkod. Knappa sedan in de åtta siffror som visas på inloggningssidan när du fyllt i ditt personnummer.
-
Om du behöver en ny säkerhetsdosa kan du beställa det på ditt lokala kontor eller genom att ringa telefonbanken.
Mobilt SäkerhetsID
Så funkar det.
-
När du använder Mobilt SäkerhetsID för att logga in på en annan enhet än mobilen, behöver du verifiera dig med QR-kod.
-
För att skaffa Mobilt SäkerhetsID behöver du besöka ett av våra kontor tillsammans med dina föräldrar.