Utmärkelser

Vi har fått flera utmärkelser från Svenskt Kvalitetsindex (SKI) under 2023. Vi har Sveriges nöjdaste privatlånskunder och inom bolån ligger vi på en silverplats. Vi är också i topp inom både företagsförsäkringar och hur kunder upplever bankens hållbarhetsarbete.

2023: Sveriges nöjdaste privatlånskunder och näst nöjdaste bolånekunder

Svenskt Kvalitetsindex (SKI) har gjort mätningar om kundupplevelser inom lån. Vi är glada och stolta över att Länsförsäkringar hamnar i topp för privatlån. Dessutom tar vi en silverplats på bolån. Vi ser det här som ett resultat av vårt långsiktiga arbete att sätta kundens behov i fokus, ge bra service och erbjuda trygga lån. SKI:s undersökning visar att frågor som rör image och förtroende blir ännu viktigare för kunder under oroliga tider.

Läs mer om mätningen hos Svenskt Kvalitetsindex

2023: Branschbäst inom Företagsförsäkring

SKI-mätningen visar att Länsförsäkringar har Sveriges nöjdaste kunder inom sakförsäkring på företagsmarknaden då vi hamnar på en första plats i mätningen.

– Det är glädjande att vi har marknadens nöjdaste kunder på företagssidan. Kunderna uppskattar framför allt vår service och image, att vi är proaktiva, enkla och att vi månar om våra kunder, säger Beatrice Kämpe Nikolausson, vd Länsförsäkring Kronoberg.

Läs mer om försäkringsmätningen hos Svenskt Kvalitetsindex

2023: Hållbarhetsmätning av Svenskt Kvalitetsindex

Svenskt Kvalitetsindex (SKI) har frågat svenska bankkunder hur de upplever sin banks hållbarhetsarbete. Länsförsäkringar hamnar i topp. Det är roligt att kunderna upplever att vi har ett bra hållbarhetsarbete och att vi tar ett tydligt samhällsansvar.

SKI:s hållbarhetsmätning bygger på utvärderingar om hur kunder upplever hur hållbara deras banker är när det kommer till social, ekonomisk och miljömässig hållbarhet. Undersökningen kompletteras även med en analys av hur upplevd hållbarhet påverkar kundnöjdhet och lojalitet.

Läs mer om hållbarhetsmätningen hos Svenskt Kvalitetsindex