Utmärkelser
Sveriges mest nöjda kunder
Länsförsäkringar har Sveriges mest nöjda kunder visar Svenskt Kvalitetsindex (SKI). Vi är stolta och glada att toppa listorna i sju kategorier: Bank privat, Bank företag, Fastighetsmäklare, Försäkring privat, Försäkring företag, Bilförsäkring och Privat pension.
Vi är övertygade om att det här beror på att vi finns på plats överallt i landet vilket ger oss lokalkännedom – vi brukar säga att vi bor på samma gata som våra kunder. En annan anledning till de goda betygen tror vi är vårt arbete med att förstå vad kunderna behöver och i vilka kanaler de behöver det.
Men bra kan alltid bli bättre och vi siktar på ännu nöjdare kunder vid nästa SKI-mätning. Fram till dess – stort tack för förtroendet!
Sveriges bästa fondbolag 2019
Denna utmärkelse delades nyligen ut av det globala fondanalysföretaget Morningstar och är ett fint kvitto på att våra erbjudanden och fonder skapar värde för dig som kund.
Valet föll på Länsförsäkringar i stark konkurrens med alla fondbolag på den svenska marknaden, såväl inhemska som internationella. Motiveringen lyder:
”Ett stort sortiment fonder med medelvärden som varje år de senaste tio åren varit bättre än respektive kategorisnitt, plus att förvaltarna generellt hållit igen på risktagandet, gör att Morningstar utser Länsförsäkringar till Sveriges bästa fondföretag.”
Branschbäst på hållbarhet
Länsförsäkringar har för fjärde gången utsetts till Sveriges mest hållbara försäkringsbolag av Sustainable Brand Index – Nordens största konsumentundersökning om hållbarhet.
– Det är oerhört glädjande att konsumenterna ser och uppskattar de insatser vi gör, lokalt och internationellt. Jag tror att det märks i allt vi gör att vi är lokalt kundägda, inte minst i samhällsengagemanget. Våra 23 lokala länsförsäkringsbolag är lyhörda för de hållbarhetsfrågor som är viktiga för kunderna, säger Christina Hillesöy, hållbarhetschef på Länsförsäkringar.
Läs mer hos Sustainable Brand Index
Bästa mobilapp
Vi är bästa mobila bank
Vi har har utsetts till bästa mobila bank. Juryns motivering löd "En odiskutabel vinnare med överlägsna funktioner och toppresultat i alla tester. Det är vi förstås både glada och stolta över. Vi vet att våra kunder tar till sig ny funktionalitet oerhört snabbt. Innovation i kombination med hög användbarhet gör våra tjänster lätta att ta till sig.
Om Mobilgalan
Mobilgalan arrangeras för femtonde året i rad av Mobilbusiness och Mobile Institute och Länsförsäkringar bank fick ta emot det prestigefyllda priset för bästa mobila bank
Vi har Sveriges bästa mobilapp
Vi har har fått pris för bästa app 2017 av Web Service Award. Priset fick vi för en lättanvänd, snygg, enkel och funktionell mobillösning som tillgodoser användarnas behov.
Vi kommer fortsätta att satsa på våra kunders behov och önskemål. Hälften av kunderna föredrar att göra sina bankärenden i mobilen och tjänster som snabbsaldo och att kunna spärra sina bank och kreditkort tillfälligt är funktioner som vi ser att våra användare uppskattar.
Om Web Service Award
Web Service Index undersöker digitala kanaler hos företag över hela Sverige och genomför också den största kundundersökningen på området. Detta kombinerat avgör vilka som blir pristagarna i Web Service Award.