De gör festival ihop: "För ett attraktivt län"
Nu är det klart! LF Jönköping går in som main partner i den nystartade festivalen Thunderfield. Tvådagarsevenemanget genomförs för första gången 31 maj-1 juni på Elmifältet i Jönköping och väntas locka besökare från hela länet.
När satsningen på en tvådagarsfestival genomförs för första gången på Elmiafälten är LF Jönköping stolt main partner – och samtidigt lite pirriga
Det är första gången bank- och försäkringsbolaget samarbetar med en större festival på det här sättet, berättar Ida Severin, chef Hållbarhet & kommunikation hos LF Jönköping, men partnerskapet känns rätt i tiden och inte minst rätt för bolaget som engagerad aktör i närsamhället, menar hon.
– Det är lite otrampad mark men det gör det bara mer intressant! Vi på LF Jönköping ser fram emot att samarbeta med Thunderfield, som vi ser som en ny och spännande satsning. Vi tror att initiativet kommer att berika länets kulturliv och definitivt höja pulsen inför sommaren, säger Ida Severin.
Attraktivt län
Inom ramen för samarbetet bidrar bolaget inte bara till evenemangskulturen, utan även till den lokala idrottsrörelsen.
– Med varannan länsinvånare som kund är det viktigt för oss, som också ägs av våra kunder, att verka för ett attraktivt län. Genom ett ekonomiskt bidrag stöttar vi samtidigt de idrottsföreningar som arbetar med festivalens logistik, avslutar Ida Severin.
Artister på festivalen är namn som Veronica Maggio och Norlie KKV. Andra samarbetspartners är Destination Jönköping och FC Gruppen.
LF Jönköping blir main partner till festivalen som nu ser dagens ljus.
Läs mer här: Thunderfield.se