Ny satsning för att öka östgötarnas trygghet

Nu tar kundägda Länsförsäkringar Östgöta nästa steg i satsningarna mot ökad trygghet i vardagen för östgötarna. En helt ny tjänst för alla försäkringskunder, ett uppkopplat hemlarm för brand, vatten och inbrott, lanseras i höst.

– Det känns fantastiskt bra att vi nu kan lansera ett helt trygghetspaket, säger Åsa Röhs, vd, Länsförsäkringar Östgöta. Vi ser stora möjligheter i att öka Östgötarnas trygghet och förebygga skador, och på så sätt starkt bidra till ett än mer konkurrenskraftigt helhetserbjudande utifrån kundens behov.

"Effekterna av trygghetspaketet är kraftfulla"

Det säger Patrick Petersson,försäkringschef, Länsförsäkringar Östgöta. Vi kan undvika både bränder och vattenskador som skulle kunna leda till tragedier för våra kunder.

Just nu pågår rekrytering av larminstallatörer och försäljningsmedarbetare, där Länsförsäkringar Östgöta bygger en lokal försäljningsorganisation. I jobbet ingår även att ge kunderna rekommendationer kring andra åtgärder i hemmet som kan förhindra framtida skador.

 

– Som försäkringsbolag är det naturligt för oss att jobba hårt för att förebygga skador, fortsätter Patrick Petersson. Varje skada som undviks är en stor hållbarhetsvinst för såväl våra kunder som för klimatet. Genom lägre skadekostnader kan vi också sätta ännu mer konkurrenskraftiga premier till fördel för våra kunder, som också är våra ägare.

Produkter och tjänster som ingår i trygghetspaketet är rökvarnare, vattendetektor samt kameror och detektorer för att upptäcka inbrott. Länsförsäkringars larmcentral sköter övervakningen och skickar väktare vid larm.

Se alla nyheter