Telefonbanken
Ring telefonbanken och välj att få personlig service eller använda någon av våra automatiska tjänster.
Telefonbankens väntetider
Tabellen visar vid vilka tider vi får flest samtal och hur trycket varierar beroende på när du ringer.
Tidpunkt | Uppskattad väntetid |
07.30–10.00 | Kort |
10.00–12.00 | Lång |
12.00–13.00 | Måttlig |
13.00–16.00 | Kort |
16.00–18.00 | Måttlig |
18.00–19.00 | Lång |
19.00–20.00 | Kort |
20.00–22.00 | Måttlig |
Ring oss
Telefonbanken har öppet alla dagar under året. Du kan få personlig service mellan 07.30 och 22.00, de automatiska tjänsterna når du dygnet runt.
Ring 0771-666 555 för att komma till Telefonbanken.
Om du ringer från utlandet ringer du +46 771 666 555.
Låneärenden
Notera att personlig service för låneärenden har separata öppettider:
Mån-Tors: 07:30-19:30
Fre: 07:30-16:30
Lör: Stängt
Sön: 10:00-15:00
Kontorens öppettider för besök och personlig service hittar du under Kundservice.
Utlandsbetalningar
Vi administrerar utlandsbetalningar helgfria vardagar mellan 07.30 och 16.00*.
*Utlandsbetalningar administreras fram till klockan 13.30 på trettondagsafton, skärtorsdagen, valborgsmässoafton och dagen före alla helgons dag. Utlandsbetalningar administreras inte dagen efter Kristi himmelsfärdsdag, på midsommarafton, julafton, nyårsafton och långfredagen.
Spärra kortet
Behöver du spärra ditt kort kan du antingen ringa spärrservice eller tillfälligt frysa ditt kort i appen.
Ring 08-588 400 11 för att komma till spärrservice.
Så här gör du med de automatiska tjänsterna
Du kan med fördel använda högtalarfunktionen i din telefon för att kunna lyssna och knappa samtidigt.
Automatiska tjänster, tryck 1 | |
TRYCK DITT PERSONNUMMER 10 siffror, AVSLUTA MED # |
|
Identifiera dig med BankID | Tryck 1 |
Identifiera dig med säkerhetsdosa 1. Starta igång dosan och slå din pin-kod |
Tryck 2 |
identifiering med säkerhetsID |
Tryck 4 |
KONTOUPPGIFTER: TRYCK 1 |
ÖVERFÖRINGAR: TRYCK 2 |
Tryck 1: Saldouppgift |
Tryck 1: Överföringar mellan egna konton i Länsförsäkringar. |
Lån: tryck 3 | Byt till personlig service |
Tryck 1: Aktuell skuld Tryck 2: Låneavi Tryck 3: Ränteuppgifter |
Tryck 9 |
LÅNEKONTO: TRYCK 3 |
PERSONLIG SERVICE: TRYCK 9 |
Personlig service privat, tryck 2 | |
Låneärende | Tryck 1 |
Utlandsbetalningar | Tryck 2 |
Spärra kort | Tryck 3 |
Bank-ID | Tryck 4 |
Övriga bankärenden | Tryck 5 |
Skyddade personuppgifter | Tryck 6 |
Pension och livförsäkring | Tryck 7 |
TRYCK DITT PERSONNUMMER 10 siffror, AVSLUTA MED # |
|
Identifiera dig med BankID | Tryck 1 |
Identifiera dig med säkerhetsdosa 1. Starta igång dosan och slå din pin-kod |
Tryck 2 |
identifiering med säkerhetsID
|
Tryck 4 |
Personlig service företag, tryck 3 | |
Filöverföringar | Tryck 1 |
Utlandsbetalningar | Tryck 2 |
Kort, betalningar, överföringar, övriga frågor | Tryck 3 |
TRYCK DITT PERSONNUMMER 10 siffror, AVSLUTA MED # |
|
Identifiera dig med BankID | Tryck 1 |
Identifiera dig med säkerhetsdosa 1. Starta igång dosan och slå din pin-kod |
Tryck 2 |
identifiering med säkerhetsID | Tryck 4 |