Kontakta oss i Härnösand

Välj länsförsäkringsbolag

Länsförsäkringar består av 23 länsförsäkringsbolag, som har unika villkor och priser.

Ring oss

Idag 08:00–22:00
Måndag–Söndag Mån–Sön
08:00–22:00
Idag 07:30–22:00
Måndag–Söndag Mån–Sön
07:30–22:00

Skadejour - dygnet runt

Mejla oss

info@lfy.se

Besök oss

Köpmangatan 13

Postadress

Box 164

871 24, Härnösand


Är du företagare?


Boka onlinemöte

Du behöver inte komma in på något av våra kontor för att ha möte med oss, det går lika bra att ses under ett onlinemöte. Allt du behöver är en dator eller surfplatta som är uppkopplad mot internet. Boka ditt onlinemöte i formuläret nedan och läs mer om hur mötet går till här.

Har du bankfrågor och önskar personlig service?

Bli bankkund

Vill du ansöka om att bli bankkund? Ansök direkt och få svar inom en arbetsdag.

Byta bank

Vill du byta till vår bank? Ett bankbyte kan kännas som mycket jobb, men vi hjälper dig med allt det där krångliga. Om du fyller i dina kontaktuppgifter så kontaktar vi dig och hjälper dig med allt som har med flytten att göra

Låneansökan

Vill du ansöka om lån? Du behöver först göra en låneansökan via webben så kontaktar vi dig sedan. Här gör du din ansökan:

Spärra kortet

Behöver du spärra ditt kort kan du antingen ringa spärrservice eller frysa ditt kort tillfälligt i appen. Ring spärrservice: 08-588 400 11.

Övriga frågor? Ring oss på Telefonbanken

Ring oss på Telefonbanken 0771-666 555. Vi hjälper vi dig med personlig service alla dagar kl 07.30–22.00. Här kan du få hjälp med:

  • Lösen och amortering av lån
  • Ändra debiteringskonto för lån
  • Köpa och sälja fonder och aktier
  • Överföringar och betalningar
  • Ändra autogirodragningar
  • Kontoinformation (saldo)
  • Ändring Fasträntekonto
  • Support gällande e-faktura
  • Upplåsning av säkerhetsdosa
  • Ändring beloppsgräns för Swish
  • Hantera Visa-kort

Skicka meddelande på Mina sidor

Vi kan inte svara på frågor och ta emot uppdrag via vanlig e-post på grund av banksekretessen. Logga istället in på Mina sidor eller i Appen, klicka på kuvertet och skicka ett meddelande. Du får svar senast nästkommande vardag, men ofta snabbare. 


Vad vill du ha hjälp med?



Om vi inte är överens

Om du är missnöjd med ett beslut eller hanteringen av ett ärende som rör våra produkter och tjänster för försäkring och bank kan du vända dig till oss.

Läs mer