Länsförsäkringar Älvsborg

Välkommen till kundservice

Hur kan vi hjälpa dig?  Välj ärende nedan

Här hittar du alla sätt att kontakta oss, självservice och svar på vanliga frågor – allt för att du så enkelt som möjligt ska kunna få hjälp med ditt ärende.

Aktuellt

Kontakta oss när kontoret har stängt!

Du vet väl att du kan få hjälp med många av dina frågor och ärenden även när vi har stängt?

  • Här på webben kan du försäkra bland annat boendebil och båt. Du kan ansöka om lån och bankkort samt anmäla skada.
  • Du kan också får personlig service klockan 9-22 alla dagar när det gäller försäkring och klockan 7.30-22 alla dagar när det gäller bank. Ring oss på 0521-27 30 00 och välj ärende via knappval.
  • De automatiska banktjänsterna når du dygnet runt.
  • På Mina sidor och i vår app kan du även sköta många av dina ärenden när som helst på dygnet.
  • Vid akuta egendomsskador utanför kontorstid ringer du vår skadejour på 020-59 00 00.

På torsdag har vi öppet som vanligt igen.

Glad valborg och första maj!

Om det är bråttom!

Spärra ditt kort

Du kan spärra betal- och kreditkort i appen, på Mina sidor, eller ringa.

För utlandet

Vi svarar dygnet runt

Spärra BankID

Du kan spärra BankID i vår app, på Mina sidor, eller ringa.

För utlandet

Vi svarar alla dagar 8–22

Skadejour vid akuta händelser

För ärenden som inte kan vänta, till exempel en allvarligare olycka.

Ring för hjälp dygnet runt

Sjuk eller skadad utomlands

SOS International hjälper dig om något inträffar under resan.

Ring för hjälp dygnet runt

Bilbärgning

Ditt fordon kan bärgas om det skadats eller råkat ut för annat driftstopp.

Just nu undrar många

Till alla vanliga frågor och svar

Våra lokala kontor

    Om vi inte är överens

    Om du är missnöjd med ett beslut eller hanteringen av ett ärende som rör våra produkter eller tjänster för försäkring och bank så kan du vända dig till oss.

    Läs mer

    Bra att känna till