Trygghetspaketet

Trygghet över och under granen

I december är det dags för brandvarnarens dag, med vår uppkopplade brandvarnare kan du känna dig trygg även när du inte är hemma. Medan traditionella brandvarnare endast ger larm på plats ger vår uppkopplade brandvarnare extra trygghet genom att vara ansluten till vår larmcentral, något som skyddar både hus och husdjur.
Vid rökutveckling larmar rökdetektorn vår larmcentral, din mobil och de som är på plats i hemmet. Rökdetektorn är aktiv även när hemlarmet inte är aktiverat och agerar också siren vid inbrottslarm.

Pappa och pojke kontrollerar brandvarnare

Hemlarm för din trygghet

Ditt hem ska vara den tryggaste platsen för dig och din familj. Med Trygghetspaketet som är ett uppkopplat hemlarm får du hjälp att upptäcka brand, vattenläckage och inbrott i tid.

Dessutom får du lägre pris på din boendeförsäkring och andra fina förmåner. Priset för Trygghetspaketet är 495 kronor och endast 289 kronor i månaden för vårt uppkopplade hemlarm.Erbjudandet gäller för dig som har ditt boende försäkrat hos Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän.

Fyll i dina kontaktuppgifter om du vill veta mer så ringer vi upp dig för ett förutsättningslöst samtal. 

Fördelar med Trygghetspaketet

  1. Uppkopplat hemlarm mot larmcentral

    Uppkopplat mot Länsförsäkringars egna larmcentral dygnet runt. 

  2. Hemförsäkring med 20% rabatt!

    En hemförsäkring skyddar ditt hem, dig själv och dina saker när det oväntade händer. Väljer du trygghetspaketet betalar du 0 kr självrisk vid brand, vatten eller inbrott.

  3. Räntefritt bolån den första månaden

    Gäller på bolån oavsett bindningstid till 85 % av marknadsvärdet vid nyteckning.

  4. Fria väktarutryckningar

    Du har fria väktarutryckningar dygnet runt, för din trygghet. Vi arbetar tillsammans med ledande väktarfirmor.

Läs mer om allt som ingår i trygghetspaketet

  • Uppkopplat hemlarm mot larmcentral
    Uppkopplat mot Länsförsäkringars egna larmcentral dygnet runt. 

  • App
    Med appen styr du ditt larm, kan ta emot push-notis vid händelser och till vissa system kan du även styra smarta produkter.

  • Hjälp dygnet runt från skadereglerare

    Idag är det först när försäkringsbolaget fått in en anmälan från dig som kund som skaderegleringen kan påbörjas.
    Med vårt larm har vi möjlighet att arbeta med en proaktiv skadereglering, vilket innebär att vi inte väntar på en anmälan utan kan agerar direkt så fort larmet gått och påbörja arbetet.

  • Trygghet när du inte är hemma
    Med vårt uppkopplade trygghetspaket kan du känna dig trygg även när du inte är hemma. Våra certifierade larmoperatörer kontaktar dig för att undvika en skada.

  • Fria väktarutryckningar
    Du har fria väktarutryckningar dygnet runt, för din trygghet. Vi arbetar tillsammans med ledande väktarfirmor.
  • Hemförsäkring med 20% rabatt!
    En hemförsäkring skyddar ditt hem, dig själv och dina saker när det oväntade händer. Väljer du trygghetspaketet beatlar du 0 kr i självrisk vid brand, vatten eller inbrott.

  • Bekväma vardagen gratis första året
    Kostnadsfritt privatkonto, bankkort, mobilapp, betaltjänst, Swish, BankID i Länsförsäkringar Bank (värde 275 kr).*

  • Räntefritt bolån den första månaden
    Gäller på bolån oavsett bindningstid till 85% av marknadsvärdet.*

  • Räntefritt renoveringslån

    Att råka ut för en skada är aldrig roligt och kan bli kostsamt även om man har en försäkring. Är du kund i Länsförsäkringar Bank och råkar ut för en ersättningsbar skada kan du låna upp till 100 000 kr.

  • Bo kvar - tre månader utan kostnad!
    Vi vill att du ska kunna bo kvar, även om oförutsedda händelser inträffar. Med vårt låneskydd Bo kvar får hela hushållet ekonomisk trygghet vid ofrivillig arbetslöshet, sjukskrivning eller dödsfall.*

  • Kostnadsfri behovsanalys med familjejurist, värde 1000
    Även 20% rabatt på Lexlys övriga tjänster.

  • Liv och hälsa
    Vi hjälper dig med dina placeringar av kapital och erbjuder pensionsrådgivning.

 

*Gäller vid nyteckning av produkt/tjänst.

 

Teknikskifte

Dags att se över ditt uppkopplade hemlarm om du har 2G eller 3G-nät

När Sverige nu byter från 2G och 3G till modernare teknologier är det ett perfekt tillfälle att uppgradera ditt hemlarm till Länsförsäkringars hemlarm. När du väljer Länsförsäkringar får du ett larm som är kompatibelt med de senaste nätverken, och som är anpassat till framtidens behov. Vår larmlösning erbjuder avancerad teknik som håller dig och ditt hem skyddat dygnet runt, samtidigt som du kan njuta av enkelhet och bekvämlighet genom smarta hem-integrationer. Byt till Länsförsäkringars hemlarm idag och säkerställ att ditt hem är skyddat imorgon.

Läs mer om skiftet här

Larmprodukter

Trygghetspaktet

Trygghetspaketet

Vårt trygghetspaket innehåller rökdetektor, vattendetektor, kamera, centralapparat, manöverpanel och magnetkontakt. Hemlarmet är uppkopplat mot vår larmcentral.

Se alla våra produkter

Fördelen med hemlarm från ett kundägt bolag

Våra kunder äger oss. Det innebär att när det går bra för våra kunder så går det bra för oss som bolag. Vi har inga aktieägare som kräver vinst, utan det som blir över kan vi ge tillbaka i form av återbäring och investeringar i lokalsamhället. Läs mer här

Frågor och svar

Din faktura kommer från Kivra, e-faktura eller via epost.
Vi använder inte autorgiro som betalningsalternativ.

Du har fria väktarutryckningar för din trygghet. I samband med installationen överlämnar du en nyckel till Installatören. Vi säkerställer att nyckeln förvaras säkert hos vaktbolaget. Vid en utryckning kommer väktaren hem till dig för att återställa din trygghet. Vid behov använder de nyckeln för inre kontroll av din bostad.

Har du av misstag utlöst larmet och en väktare är på väg, kan du återkalla väktaren genom att ringa till oss.

Överfallslarm är ett nödlarm som du kan använda vid en nödsituation. Du kan utlösa det från manöverpanelen eller med fjärrkontrollen. Larmet kommer att motringas och vi begär en personkod från den som svarar på plats. Använd endast detta om du behöver hjälp och inte kan kontakta 112 själv.

Alla batteridrivna tillbehör utför regelbundet test av batteristatus. När batterikapaciteten börjar ta slut, indikeras detta på manöverpanelens varningssymbol. När en indikation om lågt batteri visas, bör dessa bytas snarast.
Du kan beställa nya batterier genom att kontakta oss på 031-350 20 15

  1. Att öppna en larmdetektor utlöser sabotagelarm. Kontakta därför larmcentralen på telefonnummer 020–211 900 innan batteribyte sker.
  2. Öppna detektorn eller manöverpanelens kapsling. Se beskrivning nedan.
  3. Ta ur detektorns batterier.
  4. Vänta minst 10 sekunder innan nya batterier installeras. Var noga med att använda batteri av god kvalitet och rätt typ.
  5. Stäng detektorns kapsling och testa dess funktion. Rörelsedetektorer testas genom att man rör sig framför denna inom 10 minuter efter man stängt kapslingen. Detta indikeras med rött ljus på detektorn. Magnetkontakter testas genom att öppna dörren, detta indikeras med rött ljus på detektorn.

Läs mer om vad som gäller just din enhet här

I de fall där larmet löser ut och direkt larmas av med kod eller larmbricka registreras det som en behörig avlarmning. När en behörig avlarmning sker meddelas du av Larmcentralen via ett sms. Skulle du få ett sms om behörig avlarmning men misstänker att något inte stämmer kan du alltid nå oss på 031-350 20 15

Frågor? Hör av dig till kundservice så berättar vi mer!

Larmet går när någon larmprodukt aktiveras, tex när brandvarnaren registrerar rök, när en dörr öppnas eller när någon passerar en rörelsedetektor.

Larmet programmeras oftast för passage, dvs att du ska kunna aktivera larmet men sedan gå in/ut genom dörren, innan larmet larmar. Hur detta ska ske och vilka produkter som ska vara fördröjda anpassas efter din bostad av installatören på plats.

Så snabbt som det är möjligt! Om ditt larm går till utryckning av väktare så får väktaren informationen omedelbart. Men hur lång tid det tar därefter skiftar beroende på många variabler; ort, tid på dygnet och året, väderlek, belastning osv.

Är det bråttom och akut – ring 112.

Nej, vi samarbetar med auktoriserade väktarbolag som utgår nära dig. På många orter samarbetar vi dessutom med fler än ett väktarbolag, vilket förbättrar servicen. Alla väktare är utbildade enligt Länsstyrelsens och Rikspolisstyrelsens utfärdade regler och föreskrifter och är auktoriserade av Länsstyrelsen.

När larmet går sker flera saker samtidigt:

  • Du hör att larmet går (om du är hemma)
  • Larmcentralen får in larmet
  • Om du använder larm-appen får du en notis via denna

Du har lämnat in en kontaktlista till oss som blir den ringlista vi följer. När larmet går ringer vi till person ett på listan. Svarar inte denne ringer vi person två och så vidare. Får vi inte tag på någon i listan så sänder vi ut en väktare till bostaden.

Om du råkat aktivera larmet av misstag kan du enkelt avlarma och då får larmpersonalen även denna information. I de flesta fall hinner larmpersonalen ringa upp dig annars se punkten ”Vad är behörig avlarmning” ovan.

När du svarar behöver du kunna verifiera att du är du. Du verifierar vem du är med hjälp av en personlig kod, koderna är personliga. Vi stämmer av med dig för att säkerställa att du mår bra. Du kan i samtalet med oss begära att få ut en väktare, till exempel om du inte är hemma eller i de fall du faktiskt behöver hjälp.

Centralapparaten har ett backup-batteri som ska kunna driva larmet i upp till 24 timmar. Det sitter även en LTE-modul (4G) med ett SIM-kort i centralapparaten, så om bredbandet gå ner så går den över och sänder via GPRS. Har du inget strömavbrott hemma bör strömtillförseln till din centralapparat kontrolleras.

Mer information

Vill du bli kontaktad?

Vill du bli kontaktad?