Försäkring

Vanliga ärenden

Hemförsäkring vid flytt

Att flytta kan innebära att du har två boenden under en period. När du försäkrar ditt nya boende hos oss, gäller försäkringen även för boendet du flyttar ifrån i 45 dagar. Kontakta oss så att vi kan uppdatera din hemförsäkring för ditt nya boende.

Har jag en reseförsäkring?

Har du din hemförsäkring hos oss har du automatiskt en reseförsäkring. Den gäller också för dina barn under 18 år, även om de inte är folkbokförda hos dig. Du får även ett extra skydd om du betalar resan med Mastercard från Länsförsäkringar.

Vad täcker min försäkring?

Om du är osäker på om en skada täcks av din försäkring rekommenderar vi ändå att du gör en skadeanmälan. När vi fått in alla uppgifter kan vi ta ställning till ditt specifika ärende. Du kan läsa mer om vad din försäkring täcker i försäkringsvillkoren.

Se till att vara skyddad på resan

Reseförsäkring

I din hemförsäkring ingår ett reseskydd som gäller under resans första 45 dagar, skyddet går att förlänga om du ska vara borta längre. Försäkringen ger dig trygghet om du skulle behöva läkarvård, tvingas avbryta din resa, ditt bagage försvinner eller om du blir bestulen.

Utökat reseskydd

Om du vill kan du köpa ett utökat reseskydd som kompletterar reseförsäkringen. Då kan du även få ersättning om resan eller bagaget blir försenat, om du tvingas avboka resan eller om du blir inlagd på sjukhus när du är borta.

Grönt kort om du ska bila 

Ska du ta din egen bil på semestern? Då kan du behöva ett Grönt kort som är ett bevis för att din bil har en trafikförsäkring. Du kan beställa Grönt kort om ditt fordon är försäkrat hos oss.

Var uppmärksam

Kom ihåg att reseförsäkringen bara ger full ersättning vid stöld om du varit aktsam, särskilt med pengar och värdefulla saker. Håll uppsikt och lås in dina saker i en säkerhetsbox om du bor på hotell.
 

Kontakta oss

Chatta med oss

Du som privatperson kan ställa frågar i chatten om försäkringar, pension, skador, förlust eller sjukdom.

Chattens öppettider

Skicka meddelande

Logga in i vår app eller på vår hemsida för att skicka ett meddelande om du har specifika frågor om ditt befintliga engagemang hos oss. Där är du identifierad med BankID så vi kan ge snabb hjälp.

Personlig service via telefon

Telefontider

Behöver du använda din försäkring?

Anmäl skada, förlust eller sjukdom digitalt för snabbare och smidigare process.
Anmäl här

Fråga eller boka rådgivning

Vi vill bara säkerställa att du inte är en robot

Om vi inte är överens

Om du är missnöjd med ett beslut eller hanteringen av ett ärende som rör våra produkter eller tjänster för försäkring och bank så kan du vända dig till oss.

Läs mer

Bra att känna till