Betala med smartklocka

Med en smartklocka från Fitbit och Garmin betalar du snabbt och bekvämt. Du slipper ha med dig kort, mobil och plånbok, utan kan betala med klockan överallt där det finns blippfunktion för kontaktlösa betalningar.

Kom igång med Fitbit Pay

  • Ladda ner appen Fitbit och gör dina inställningar för kortbetalningar.
  • Se vilka klockor som går att använda
  • Godkänn villkoren.
  • Verifiera att du är kortinnehavaren genom koden du får i ett sms från oss – sen är ditt kort klart att användas.

Kom igång med Garmin Pay

  • Ladda ner appen Garmin Connect och gör dina inställningar för kortbetalningar.
  • Se vilka klockor som går att använda
  • Öppna appen och skanna in kortuppgifterna eller lägg in dem manuellt.
  • Godkänn villkoren.
  • Verifiera att du är kortinnehavaren genom koden du får i ett sms från oss – sen är ditt kort klart att användas.

Så här betalar du med smartklocka

När du laddat ner appen och gjort inställningarna för kortbetalningar behöver du bara aktivera betalfunktionen i klockan och hålla den mot betalterminalen när du ska betala.

Har du en smartklocka från Samsung – läs mer om Samsung Pay här

 

Frågor och svar om betalning med smartklocka

  • Försäkringar

    Du kan ansluta alla kort förutom vårt Ungdomskort. Har du ett Ungdomskort + (för dig över 16 år) kan du även ansluta det.


    Hjälpte det här svaret dig? 5 av 7 har fått hjälp av svaret
  • Försäkringar

    Vår betaltjänst fungerar med smartklockor från Fitbit och Garmin.

    Läs mer om vilka modeller som fungerar hos Fitbit och Garmin.


    Hjälpte det här svaret dig? 2 av 9 har fått hjälp av svaret
  • Försäkringar

    Du kan betala med din smartklocka i de flesta butiker i världen där du kan betala med kort. Tjänsten fungerar där man kan blippa kort för att betala. Kom ihåg att du kan använda ditt fysiska kort parallellt med din smartklocka.


    Hjälpte det här svaret dig? 4 av 5 har fått hjälp av svaret
  • Försäkringar

    Ja det är säkert. När du registrerar dig för tjänsten sparas inte ditt faktiska kortnummer i appen. Istället sparas ett virtuellt kortnummer som bara går att använda för betalningar med just din smartklocka. Dessutom behöver du en kod för att kunna göra betalningar med smartklockan.


    Hjälpte det här svaret dig? 4 av 5 har fått hjälp av svaret
  • Försäkringar

    Om du blir av med din smartklocka ska du kontakta vår Spärrservice direkt på telefon 08 588 400 11, de har öppet dygnet runt alla dagar i veckan.

    De hjälper dig att spärra ditt virtuella kort om du blir av med klockan. Du behöver däremot inte spärra ditt fysiska kort eftersom ditt kortnummer inte är sparat i smartklockan.

    Du kan också spärra ditt virtuella kort via din app. Läs mer hos Fitbit och Garmin.


    Hjälpte det här svaret dig? 3 av 5 har fått hjälp av svaret
  • Försäkringar

    Betallösningar med digitala plånböcker utvecklas i snabb takt och vi följer utvecklingen nära.

    Det pågår diskussioner löpande med aktörer på marknaden, men idag kan vi inte ge besked om eller när vi ansluter oss till Apple Pay.

    Du som har en iPhone kan istället använda betallösningen som finns i smartklockor från Garmin och Fitbit.


    Hjälpte det här svaret dig? 305 av 1286 har fått hjälp av svaret