Hej, tack för ditt mejl!

Vi har fått ditt klagomål och svarar dig vanligtvis inom 14 dagar. Under helgdagar och semestertider kan svarstiden vara lite längre än normalt. Ditt ärende besvaras i turordning.

Så här ser vår klagomålsprocess ut

Om du inte redan har följt punkterna nedan kan du med fördel göra det nu. Det underlättar hanteringen av ditt ärende.

1. Hör av dig till din handläggare

Kontakta den handläggare som handlagt ditt ärende. Om det till exempel finns ytterligare fakta i ditt ärende som handläggaren inte känt till kan en ny prövning göras. Annars får du en närmare förklaring till vårt beslut. Meningsskiljaktigheter brukar kunna redas ut vid ett personligt samtal.

2. Låt handläggarens chef titta på ärendet

Blir ni inte överens ber vi dig skicka in en skriftlig överklagan till den handläggare du tidigare haft kontakt med, alternativt till avdelningens gemensamma mejl. Ansvarig handläggares chef informeras och ärendet lämnas vidare för omprövning. Nytt beslut meddelas dig skriftligen.