Skada, förlust eller sjukdom
Fixa ditt ärende själv
Anmäla en skada
Komplettera skadeanmälan
Snabblänkar
Vanliga ärenden
Fordonsskada
Brand- och vattenskada
Sjuk eller skadad utomlands

Så får du ersättning för din försäkring
Anmäl skadan digitalt
Gör en skadeanmälan så snart du kan efter att du råkat ut för något. Skadeanmälan gör du enkelt på vår webbplats eller i vår app. Har du blivit utsatt för ett brott ska du först göra en polisanmälan.
Komplettera skadeanmälan
Ibland ber vi om lite mer information till din anmälan. Eller så vill du själva lägga till något. Du kan närsomhelst bifoga dokument, till exempel kvitton, och bilder till ett pågående skadeärende.
Hur du följer ditt ärende
Vi uppdaterar dig om ditt skadeärende genom meddelanden på Mina sidor, som du når genom att logga in med BankID. Det är svårt att säga exakt hur lång tid det tar att besluta om ersättning, eftersom det är stor skillnad på olika typer av skador.
Ersättning betalas ut
Om vi kommer fram till att du har rätt till ekonomisk ersättning, betalar vi ut den till det konto du har angav när du anmälde skadan. Kontot kan vara i valfri bank och ersättningen är skattefri.
Kontakta oss
Skicka meddelande
Nå oss enkelt och säkert.
- Bank, pension eller försäkring.
- Andra frågor med banksekretess.
- Även om du inte är kund.
Vi svarar oftast inom en arbetsdag.
Chatta med oss
Få svar direkt.
- Chatta med riktig person.
- Identifiera dig med BankID.
- Svar på de vanligaste frågorna.
Chattider
Anmäl problem med skadedjur
Allmänna frågor
Vi är noga med din säkerhet. Om du identifierar dig med BankID hjälper vi dig gärna med personliga ärenden. Här kan du endast ställa allmänna frågor. Har du frågor om ditt engagemang hos oss ska du skicka ett Säkert meddelande på Mina sidor eller i appen.
Om vi inte är överens
Om du är missnöjd med ett beslut eller hanteringen av ett ärende som rör våra produkter eller tjänster för försäkring och bank så kan du vända dig till oss.
Läs mer