Vad vill du få hjälp med?

Se din boendekostnad

Bostadstyp
kr
kr/mån

Våra räntor för bottenlån

Senast ändrad 2019-06-18

  • 3 mån 2,23 %
  • 1 år 2,19 %
  • 2 år 2,16 %
  • 3 år 1,95 %
  • 4 år 2,03 %
  • 5 år 2,10 %
  • 7 år 2,68 %
  • 10 år 3,10 %

Bli bankkund du också

Ansök om att bli bankkund för att få privatkonto, bankkort samt tillgång till vår smidiga prisbelönta app och Mina sidor.

  • Sveriges mest nöjda bankkunder
  • Sveriges bästa fondbolag 2019
  • Sveriges mest nöjda kunder

Räkna på & köpa bilförsäkring

Så behandlar vi personuppgifter
  • Allrisk för personbil och lätt lastbil
  • Service och verkstäder nära dig
  • Samla mer så får du rabatt

En hemförsäkring för att skydda dig och dina saker

  • Skyddar dig och dina saker
  • 45 dagars reseskydd
  • Skydd vid ID-stöld

Gör din skadeanmälan

  • Rädda, larma, släck - ring 112 om det är risk för liv
  • Begränsa skadan så mycket som möjligt
  • Polisanmäl alltid brott

Välj länsförsäkringsbolag

Länsförsäkringar består av 23 länsförsäkringsbolag, som har unika villkor och priser.

Aktuella frågor & svar

  • Försäkringar

    Ditt Gröna kort är ett bevis för att du har en bilförsäkring. Beställ ditt Gröna kort senast fem dagar innan du åker. Information och tips om hur försäkringen gäller och vad du ska göra om det inträffar en skada, får du i vår broschyr Att bila utomlands. Om du beställer ett Grönt kort bifogas denna broschyr automatiskt.

    Läs mer om grönt kort och vilka länder som är aktuella.


    Hjälpte det här svaret dig? 67 av 103 har fått hjälp av svaret
  • Försäkringar

    Du har fått kostnadsbeskedet för att du har ett fondkonto, ISK, IPS eller aktiedepå hos oss.

    Det är ingenting du ska betala. Syftet är att du ska få mer information över vilka kostnader du haft i dina placeringar under 2018 och hur de har påverkat utvecklingen av din investering.

    Du behöver inte göra någonting på grund av utskicket.

    Kostnadsbeskedet är ett utskick som vi gör enligt EU-regelverket Mifid II.


    Hjälpte det här svaret dig? 136 av 242 har fått hjälp av svaret
  • Försäkringar

    Vi har samlat de vanligaste frågorna kring hur dina försäkringar täcker skador som uppstår vid en skogsbrand.

    Läs mer här


    Hjälpte det här svaret dig? 59 av 194 har fått hjälp av svaret
  • Försäkringar

    Nej, i år kommer vi tyvärr inte att kunna betala ut återbäring till våra kunder. 

    Varför betalas det inte ut någon återbäring?

    2018 var ett bra år för Länsförsäkringar Östgöta. Samtidigt har det varit ett år med utmaningar i form av fler och dyrare skador. Vi har också haft en mindre gynnsam utveckling i vår kapitalförvaltning jämfört med föregående år. 

    Vem bestämmer om det ska bli återbäring?

    Beslut om återbäring och återbäringens storlek fattas av Länsförsäkringar Östgötas styrelse.

    Vad är återbäring och varför finns det?

    När vi på Länsförsäkringar Östgöta har ett bra resultat i vår sakförsäkringsverksamhet kan vi betala ut överskottet i form av återbäring till våra försäkringskunder – som också är våra ägare. Återbäring är i praktiken en återbetalning av premie.


    Hjälpte det här svaret dig? 55 av 68 har fått hjälp av svaret
  • Försäkringar

    När du gjort din skadeanmälan kontaktar vi dig nästa arbetsdag och berättar vad du behöver göra härnäst. Du får också information om vilken verkstad du kan vända dig till och om ett annat känt fordon varit med i olyckan kontaktar vi fordonägarens försäkringsbolag.

    Därefter gör verkstaden en skadebesiktning innan fordonet kan lämnas in på reparation.

    Läs mer i våra skadeguider


    Hjälpte det här svaret dig? 74 av 167 har fått hjälp av svaret

Kontakta oss

Alla kontaktuppgifter