Bank och pension
Fixa ditt ärende själv
BankID
Kort, betalning & överföring
Snabblänkar
Vanliga ärenden
Utlandsbetalningar
Höja Swish-gräns
Fullmakt

En snabbgudide om bolån
Räkna på vad du kan låna
Innan du gör en ansökan är det bra att veta ungefär hur mycket du kan köpa för. Använd vår bolånekalkylator, så får du en bra uppfattning.
Ansök om lånelöfte
Om du vill vara med i en budgivning vill, i stort sett alla, mäklare att du har ett lånelöfte. Det kostar inget att ansöka om lånelöfte och du gör det enkelt på vår webb eller i vår app. Ansök om lånelöfte
Ansök om bolån
När du har ett lånelöfte och vunnit en budgivning är det viktigt att du ansöker om bolån från oss, innan du skriver kontrakt med säljaren. För att bevilja ett lån, som börjar gälla när du får tillträde, behöver vi godkänna bostaden som säkerhet för lånet. Du behöver först göra en låneansökan via webben så kontaktar vi dig. Ansök om bolån.
Utöka eller flytta ditt bolån till oss
Du kan enkelt ansöka om att utöka ditt lån, till exempel om du behöver pengar för att bygga ut eller renovera. Har du redan ett bolån i en annan bank och vill flytta lånet till oss, gör du det enklast digitalt. Ett bankbyte kan kännas som mycket jobb, men vi hjälper dig med allt det där krångliga. Om du fyller i dina kontaktuppgifter så kontaktar vi dig och hjälper dig med allt som har med flytten att göra. Kontakta oss för att flytta ditt bolån
Kontakta oss
Kundservice
Vi hjälper dig med dina bankärenden
Telefontider
Vi hjälper dig med:
- Lösen och amortering av lån
- Ändra debiteringskonto för lån
- Köpa och sälja fonder och aktier
- Överföringar och betalningar
- Ändra autogirodragningar
- Kontoinformation (saldo)
- Ändring Fasträntekonto
- Support gällande e-faktura
- Upplåsning av säkerhetsdosa
- Ändring beloppsgräns för Swish
- Hantera Visa-kort
Skicka meddelande
Nå oss enkelt, snabbt och säkert genom att logga in på Mina sidor och skicka ett meddelande.
- Detta kan du göra även om du inte är kund hos oss.
- Svar senast nästa vardag, men ofta snabbare!
- Legitimera dig säkert med BankID
Chatta med oss
Få svar direkt.
- Chatta med riktig person
- Identifiera dig med BankID
- Svar på de vanligaste frågorna
Kontor och besökstider
Boka rådgivning eller ställ en fråga
Här svarar vi på allmänna frågor kring bank och försäkring eller om du vill boka rådgivning. För din säkerhet ber vi dig att inte skicka hälsouppgifter eller andra känsliga personuppgifter via denna kanal. Använd istället Länsförsäkringars ”Mina Sidor” eller ”Personliga meddelande” i appen.
Om vi inte är överens
Om du är missnöjd med ett beslut eller hanteringen av ett ärende som rör våra produkter eller tjänster för försäkring och bank så kan du vända dig till oss.
Läs mer